Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
143

Over mijn reis

In het derde jaar van mijn studie Industrieel Ontwerpen mag ik mijn kennis verbreden door het volgen van een zogenoemde minor. Ik heb gekozen voor de minor 'Sustainable Development in Developing Countries'. Bij deze minor draait het allemaal om duurzame ontwikkelingen in ontwikkelingslanden en wat is dan een betere manier om hier wat van te leren dan zelf naar een ontwikkelingsland te gaan?! Via de organisatie Ontmoet Afrika ben ik bij het land Malawi terecht gekomen. Malawi, één van de armste landen van de wereld en daarnaast is er een grote nood naar docenten. En laat dat nu juist iets zijn wat mij leuk leek om te doen, dus zo kwam ik terecht bij de kostschool die onderdeel is van de Capuchin Mission. Dat het een christelijke school is, is mooi meegenomen, maar het draait natuurlijk om de vakken die gegeven moeten worden. Zoals het er nu uitziet zal ik de vakken Engels, wiskunde en natuurkunde gaan geven op middelbaar onderwijs niveau. Uiteraard een uitdaging in het Engels zonder ervaring van lesgeven! En ook nog eens kans dat de leerlingen ouder zijn dan ik :P

Maar dat is niet het enige! Ik zal verblijven bij een gastgezin in een afgelegen dorpje, zonder moderne voorzieningen. Alleen al om het internet te bereiken, zal ik eerst 3 kilometer moeten lopen, waarna ik ook nog een stuk mag liften. Veel moeite dus voor iets wat bij ons heel normaal is.

Tijdens deze stage zal ik ook een onderzoek uitvoeren om mijn minor af te sluiten. Het onderzoek zal zich richten op de kostschool en welke effecten zo'n school op de leerlingen heeft. Hetgene waar ik zelf naar uitkijk, is het organiseren van naschoolse activiteiten en de mogelijke motivatie die die kan opleveren.

Al met al een hoop te beleven daar in Afrika en ik hoop jullie op de hoogte te kunnen houden. Zo vaak als ik bij het internet kan, zal ik deze blog updaten :D

(Ik blijf er trouwens 3 maanden. Eerst 11 weken 'werken' en dan nog een weekje rondtrekken.)

Bezochte landen

Ik heb 11 landen (5%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland.